Gužva na Gornjem gradu nije nastala zbog rasprodaje sportske opreme
Tvrtka Grosbasket najavila je zatvaranje svih svojih fizičkih i online prodajnih mjesta, ali prije potpunog gašenja organizirali su veliku rasprodaju – o čemu su izvijestili i mediji.
Autorica: Nives Đerek
Snimka zaslona originalnog članka o izložbi i članka o zatvaranju Grosbasketa. Screenshot: Večernji list
Večernji list objavio je na svom portalu i društvenim mrežama 12. ožujka vijest o zatvaranju trgovine sportske opreme Grosbasket, koja posluje u Sloveniji i Hrvatskoj. Članak i objava na društvenim mrežama opremljeni su fotografijom građana koji stoje u dugačkom redu.
Naime, tvrtka Grosbasket je najavila zatvaranje svih svojih fizičkih i online prodajnih mjesta te je prije potpunog gašenja organizirala veliku rasprodaju s popustima do 70 posto. Fizička trgovina tvrtke u Zagrebu se nalazi u šoping centru Point, na adresi Rudeška cesta 169a.
Na fotografiji kojom je Večernji list opremio vijest vidljiv je zagrebački Gornji grad, a obrnuta pretraga fotografije dovodi do fotografije iz galerije agencije Pixsell objavljene 27. veljače 2024. godine pod naslovom: »Zagreb: Posjetitelji u dugim redovima čekaju za ulazak na izložbu Ivana Meštrovića.« Dugački redovi građana vidljivi su i na galeriji objavljenoj nekoliko dana kasnije: »Zadnji dan Meštrovićeve izložbe privukao velik broj ljubitelja njegovog opusa.«
Pretraga arhive članaka objavljenih na stranici Večernjeg lista pokazala je da su navedene fotografije korištene na portalu u tom periodu. Naime, one su objavljene u galeriji naslova: »Neviđene gužve na Gornjem gradu, svi žele na Meštrovića u Klovićeve dvore.«
Večernji list nije odgovorio na upit Raskrinkavanja.hr. Ako odgovor dobijemo, objavit ćemo ga naknadno.
Zaključak
Večernji list se 12. ožujka prilikom izvještavanja o zatvaranju trgovine sportske opreme Grosbasket koristio fotografijom koja prikazuje dugačak red ljudi, odnosno fotografijom koja ukazuje na to da su kupci masovno požurili iskoristiti prigodna sniženja.
Fotografije kojima se medij koristi za opremanje članka nisu povezane s događajem iz istog. Naime, prikazuju red ispred Klovićevih dvora gdje se lani u veljači održavala izložba kipara Ivana Meštrovića – a ne gužvu ispred trgovine Grosbasketa.
Ovakvom upotrebom neadekvatnih vizuala čitatelji se dovode u zabludu i stvara se lažan dojam o masovnoj navali na rasprodaju. Prema metodologiji Raskrinkavanja.hr, članak ocjenjujemo kao klikbejt.
”Klikbejt”
Objava čiji naslov nema uporište u tekstu na koji se odnosi. Svrha mu je privući pozornost čitatelja senzacionalnističkim naslovom o sadržaju – kojeg nema u članku. Namijenjeni su akumulaciji klikova, koji mogu biti izvor prihoda od oglašavanja.
Ocjene koje dajemo provjerenim tvrdnjama nalaze se u našoj metodologiji.
Projekt Raskrinkavanje.hr podržava Europski fond za medije i informacije, kojim upravlja Zaklada Calouste Gulbenkian.
Isključivu odgovornost za bilo koji sadržaj koji podupire Europski fond za medije i informiranje snose autori i on ne mora nužno odražavati stajališta EMIF-a i partnera Fonda, Zaklade Calouste Gulbenkian i Europskog sveučilišnog instituta.